неделя, 27 септември 2009 г.

коя лъжа е по-лесна

Ето моите поредни главоблъсканици.Няма човек не излъган, няма обаче и нивга не лъгал. Ако има поне един такъв, той е изключение и нито ще го коментирам нито ще го мисля...той / тя си има вече ореол.Замислих се вчера над един шантав въпрос: Кой се лъже по-лесно-онзи който ни вярва или онзи на която и истина да сме казали е отговорил "Да бе да, как не?". Замислих се дали подсъзнателно поне не ни е по-лесно да излъжем втория, казвайки си за успокоение "Е, какво пък, той и така не ми вярва".Не смятам че лъжата нещо положително, не смятам че е нужно ... но явно се налага понякога и тогаваааа? По-малко скрупули у нас ще има когато излъжем единя "образ от горе" или не-онзи доверчивия или другия Тома Неверния. Ако трябва да се каже жестока истина на един от тях по избор, дали Тома не би го "отнесъл" по-лесно, за да не нараним онзи сляпо вяпващия двойно?Не зная още отговора, просто ми щукна. За мен лъжите са проява най-често на неуважение към човека пред нас (освен ако не е лъжа от типа болен си от рак ...... и човека се гътва от инфаркт от причинения стрес). Не твърдя че не лъжа, Не си и помислям че ако мога да спестя на някого болка бих се замислила дали все пак нещо да не му спестя, но това пък е другия проблем според мен-ей такива гадинки, дето все имаме нужда да кажем истината защото премълчана тя ме яде мен. Често предпочитам да я кажа тая истина, която в даден момент носи определено количество рискове, да нараня човека с нея (но наистина не ми прави удоволствие да наранявам ..... не не, тогава наранявам и себе си) но някак предпочитам болката че някой е наранен от истина пред това да ме яде всичкото това ден по ден и да си мисля как, защо, кога, бива или не .............И последно, преди да ми бъде забранен достъпа до нет, защото само пълня го с "мъдри мисли", ...... амиииии аз искам да споделя още една луда теория родена в мен. Ужасно обидно е в 99% от случаите, когато разбереш че те лъжат. Но си мисля за онази тъпа, не водеща към нищо лъжа, не спестяваща болка, не те пита никой, никой не ти иска сметка за нещо, но тииииии (той, тя, аз, то ..... хихи) похабил си време да измислиш лъжата и имаш нужда да я споделиш. Не е нищо важно, нещо глуповато е дори. Защо не си ........... не си направил нещо (ако щете защо не сте изхвърлили боклука в къщи ..... не хич, ами ако щете хвърлили сте го но не в 13 а в 18 часа ). Никой не пита защо, ама вие се притеснявате че ще питат измислили сте си лъжа и още преди да ви питат започвате ........ луд пример, още по - объркани обяснения. Но често в такива смехотворни лъжи, ме е най-яд на това че не питаш а те лъжат, гледат те в очите и ти казваш "Не питам, трай", а отсреща продължават, измислили са лъжа която хем не искаш да чуеш, хем ...... не ми се подигравайте сега, но колкото и "куха лейка да съм си" ами даже мен са подценили мислейки че ще повярвам точно на това. Не са задълбали над моята елементарна природа и да преценят, че колкото и да съм простовата решили са че даже на това ще "клъвна" като лъжа.Ами сигурно е неразбираемо както обикновено, но .......Беше без капчица лъжа ...... хихиИ пак извода "НЕ ПРАВИ НА ДРУГИТЕ, КОЕТО НЕ ИСКАШ НА ТЕБ ДА ПРИЧИНЯТ"НЕКА ВИНАГИ В ТАКИВА СИТУАЦИИ ВИНАГИ ДА ОПИТВАМЕ ДА СЕ ПОСТАВИМ НА МЯСТОТО НА ЧОВЕКА КОЙТО СЕ НАЛАГА ДА ИЗЛЪЖЕМ (КОГА НЕВИННО, КОГА НЕ ЧАК ТОЛКОВА).

Няма коментари:

Публикуване на коментар